44 Korte Marketing Tips

In het artikel ’44 Handige korte marketingtips’ stonden al een heleboel handvatten om direct met marketing aan de slag te gaan. Hier deel 2 met nog een keer 44 handige korte marketingtips.

Hieronder tip 45 t/m 88. Deel 1 op een eerdere pagina

45- Het is belangrijk dat mensen op je site komen, maar belangrijker dat ze blijven. Denk aan de landingspagina!
46- Kleuren en afbeeldingen zijn heel belangrijk voor een webpagina. Denk na over kleur gebruik en visualiseer waar mogelijk.
47- Bestaande klanten….haal jij er alles uit?? Staar je niet blind op het binnen halen van nieuwe klanten.
48- Ga het gesprek aan met je klanten. Waarom doen ze zaken met je? Wat kun je verbeteren? Wat missen ze nog? Communiceer en leer!
49- Een klacht? Grijp de mogelijkheid dan aan om dit om te buigen en communiceer wat je er aan doet. Maak van een klacht een kans.
50- Als je net een gesprek het heb gehad met een nieuwe klant, onderneem dan direct actie. Mail om te bedanken, geef info en ga aan de slag.
51- Het kan even duren tot je doordringt tot je doelgroep, dus wees volhardend in de communicatie.
52- Neem je eigen kennis en manier van werken niet als uitgangspunt, maar verplaats je in de klant.
53- Wat is je plek in de markt? Positioneer je bedrijf! Je positioneert je altijd ten opzichte van de concurrentie.
54- Heb je een duidelijke pitch voor je bedrijf? Zorg dat je kort en krachtig kan vertellen waar je voor staat.
55- Start bij het doen van marktonderzoek met de gegevens die al voorhanden zijn, voordat je zelf aan de slag gaat met enquêtes.
56- Zet meerdere promotiemiddelen in om de klant te bereiken en, waar mogelijk, het gesprek aan te gaan.
57- Verwacht niet dat nieuwe klanten direct toe zullen happen, maar blijf bezig en leer van je marketing inspanningen.
58- Gebruik de kalender! Op welke momenten in het jaar kan jouw doelgroep het best worden benaderd? En wanneer niet.
59- Pas op met het gebruik van foto’s van internet om je promotie-middelen aan te kleden. Op veel afbeeldingen zit copyright!
60- Zet je gedrukte media in voor je bedrijf? Gebruik niet te veel tekst, in een paar seconden moet uw boodschap duidelijk zijn.
61- Sociale media als marketing-tool? Houd het bij! Niemand zit te wachten op oude info en passieve profielen.
62- Als je reclame maakt voor je bedrijf vraag je dan wel af: ‘Bereik ik mijn doelgroep?’ en ‘Wat is het doel van de reclame?’
63- Houdt je site up-to-date met unieke en relevante inhoud. Zo wordt deze interessanter voor zoekmachines.
64- Kun je je bedrijf benoemen in 15 woorden. Nee? Maak het voor jezelf duidelijk. Dan is het ook duidelijk voor de klant.
65- Zwarte tekst op een witte achtergrond is het best leesbaar. Houd hier bij de promotiemiddelen rekening mee.
66- Gemiddeld moet een potentiële klant een reclame boodschap minimaal 7x zien, voor ze reageren. Dus niet te snel opgeven.
67- Geef je klanten de tijd om rustig na te denken over je voorstel. Probeer nooit verkoop op te dwingen.
68- Ook YouTube is een goede plek om je bedrijf te promoten. Integreer video ook in je site!
69- Een video op YouTube draagt bij aan de vindbaarheid op Google. (Voorbeeld)
70- De beste tijd om te verkopen? Wanneer de klant het de tijd vindt om te kopen…
71- Luister naar wat de markt je vertelt. Neem niet aan dat jij weet wat het best voor de klant is.
72- Lach altijd aan de telefoon en tijdens het schrijven van een mail. Het heeft zeker invloed op je woordkeuze!
73- Laat zien wie er achter je site zit. Bezoekers voelen zich meer op hun gemak als ze weten van wie de site is.
74- Wees consistent in je uitstraling en boodschap. Zorg voor herkenning!
75- Communicatie is de sleutel tot succes. Blijf altijd communiceren met je klanten en doelgroep! Ook tijdens opdrachten.
76- Maak een toegewijde “Page not Found” (404) als je site niet gevonden kan worden en verwerk er navigatie naar je site in.
77- Zorg er voor dat je bestaande klanten blijft informeren. Laat je contacten niet verwateren!
78- Behandel je klanten goed. Ook al hebben ze niet gelijk. Eén slechte reacties is sterker dan tien goede.
79- Vertel niet meer dan nodig in je email marketing. Anders verliest de lezer snel z’n interesse.
80- Marketing gaat ook over relaties. Het gaat erom onbekenden om te zetten in bekenden én die bekenden om te zetten in klanten.
81- In de marketing kun je veel zelf doen, maar soms doet een marketing specialist het gewoon beter. Haal meer uit de markt.
82- Wanneer een product verkoopt is het niet alleen belangrijk aan wie je verkoopt, maar ook waarom ze kopen.
83- Hoe vaak kijk je kritisch naar je eigen marketing?? gebruik ook de input van anderen om de marketing te verbeteren.
84- Wanneer heb je voor het laatste naar de concurrentie gekeken? Wie zijn nieuw? Wat wordt er aangeboden? Wat zijn innovaties?
85- Heb je een planning voor de marketing? Plan acties en evaluatiemomenten. Door te plannen krijg je controle.
86- Kijk ook eens buiten je branche naar hun marketing aanpak. Denk buiten de kaders van je vaste omgeving.
87- Maak je zelf de tekst voor je promotie? Neem de tijd en laat anderen meelezen. Een fout is zo gemaakt.
88- Voordat je begint met email marketing, leer de do’s en don’ts! Spammen is verboden, je riskeert op de zwarte lijst te komen.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *