Email Marketing is er ook nog!

Het lijkt wel of het alleen nog maar over Social Media gaat in de marketing van tegenwoordig. Vrijwel geen marketing bericht gaat voorbij zonder dat wordt aangestipt hoe belangrijk het wel niet is. Maar vergeten we zo de kracht van Email Marketing niet een beetje?

Dat Email-marketing op internet niet meer het alleenrecht heeft, zo als jaren terug, voor het benaderen van klanten is een feit. Dat wil echter nog niet zeggen dat het helemaal afgeschreven moet worden. Email marketing is nog steeds een belangrijk communicatiemiddel om klanten in beweging te krijgen.

Het probleem is alleen wel dat je niet zomaar iedereen een mail mag sturen. Het vullen van je mailinglijst is lastiger geworden. Dus je zult op een andere manier aan mailadressen moeten komen. Aangezien mensen hun mailadres niet zomaar zullen afstaan moet je een tegenprestatie leveren. Hieronder 3 tips om daarbij op weg te helpen.

1. Geef handige informatie. Geef de bezoekers van je site veel handige tips en nieuwtjes waarmee ze hun voordeel kunnen doen. Mensen raken zo geïnteresseerd in je bedrijf en kennis en zullen zich sneller aanmelden voor je nieuwsbrief. Ze weten nu immers dat jij of je bedrijf bruikbare tips en nieuwtjes deelt, waar zij hun voordeel mee kunnen doen.

2. Gratis gereedschap. Maak formulieren die mensen kunnen gebruiken. Stel wizards samen die het werken vereenvoudigen. Of maak ander soort widgets. Hiervoor geldt hetzelfde als bij punt 1: Mensen raken zo geïnteresseerd in je bedrijf en kennis en zullen zich sneller aanmelden voor je nieuwsbrief. Ze weten nu immers dat jij of je bedrijf bruikbare gereedschap deelt, waar zij hun voordeel mee kunnen doen.

3. Toegang tot informatie. Wat je veel ziet is dat websites gratis toegang tot een systeem en informatie aanbieden in ruil voor registratie. Dus wil je lid worden van een community dan zelf je eerst moeten registreren.

Belangrijk bij bovengenoemde punten is wel dat je de site ook zo inricht, dat aanmelden voor de email nieuwsbrief eenvoudig en snel gedaan kan worden. Laat de bezoekers duidelijk weten dat ze ook via de mail belangrijke info kunnen krijgen.

Als je de mailadressen binnen hebt, maak er dan geen misbruik van. Val de mensen niet lastig met aanbieding op aanbieding. Stuur wel mails met toegevoegde waarde voor de ontvanger. Anders wordt je mailinglijst snel weer kleiner.

Wil je ook tips om meer uit de Email campagne te halen?