Je verhaal verkopen in afbeeldingen

In een tijd dat nieuws en ontwikkelingen elkaar steeds sneller opvolgen is het zaak dat je boodschap gelijk duidelijk is voor de ontvanger. Nu kun je een sterk verhaal op tafel leggen, maar je kan je boodschap ook overbrengen in afbeeldingen. Een beeld zegt nu eenmaal meer dan duizend woorden! Maar welk beeld moet je wanneer gebruiken?

Hieronder wordt uitgelegd hoe je belangrijke bedrijfsinformatie kan overbrengen via afbeeldingen en welke afbeelding daarbij het best past. Deze informatie kun je bijvoorbeeld heel handig toepassen op je site.

– Wie en wat? Wie en wat zitten er achter het bedrijf: Laat foto’s van je zelf en je bedrijf zien. Gebruik dus portretten van hetgeen waarover je spreekt.

– Waar? Waar vindt het plaats of waar ben je gevestigd: Integreer een kaart op je site. Bijvoorbeeld door middel van Google Maps (aangevuld door de informatie die jij kan ingeven in het Local Business Center van Google). Een plek weergeven? Gebruik een kaart!

– Wanneer? Wil je data en periodes weergeven? Gebruik dan een tijdslijn. Een tijdslijn geeft overzicht en plaatst tijd in een perspectief.

– Hoe? Als je wilt uitleggen hoe iets in z’n werk gaat gebruik dan een stroomschema. Misschien gaat er bij het woord stroomschema niet gelijk een lampje branden, daarom hier een voorbeeld. Om uitleggen hoe marketing voor het MKB in z’n werk gaat heeft Marketingguidd dit simpele stroomschema uitgewerkt. In één oogopslag is marketing nu te begrijpen. Je laat zien welke handeling een andere initieert.

– Hoeveel?  Voor velen zijn cijfers onmisbaar om ideeën en je verhaal te onderbouwen. Gebruik dan een grafiek. Grafieken zijn er in vele soorten en maten en vaak heel eenvoudig aan te maken via een spreadsheet programma (bijv. in Google Docs, OpenOffice of Excel

– Waarom?  Misschien de lastigste om in een afbeelding te vatten, maar zeker niet onmogelijk! Ook hiervoor kun je grafieken gebruiken. Je laat daarin zien wat het gebruik van je diensten en goederen de klanten kunnen gaan opleveren. Oftewel verwachtingen presenteren en uitleggen wat mogelijk is dankzij je bedrijf.